Założenia, jakimi kieruje się szkoła pijarska wynikają z tradycji i fundamentalnych idei pedagogiki pijarskiej. W skrócie przedstawiają się one następująco:
- rozumienie Ewangelii jako normy podstawowej i punktu odniesienia dla całego procesu edukacyjnego
- chrześcijańska wizja człowieka
- koncepcja integralnego nauczania i wychowania
- troska o wychowanie religijne ucznia z poszanowaniem wolności
- dbałość o wysoki poziom kształcenia
- rozumienie szkoły jako wspólnoty
- konieczność współpracy szkoły z rodzicami i odwrotnie
- zapewnienie bezpieczeństwa ucznia
Co w rzeczywistości oznaczają powyższe stwierdzenia? Jak w praktyce ujawniają się w bieżącym życiu szkoły? W jakim zakresie kształtują program wychowawczy, dydaktyczny i formacyjny? – na te pytania odpowiada w szczegółach „Idearium Szkół Pijarskich w Polsce”.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z podstawowymi założeniami, na jakich opiera się szkolnictwo pijarskie. W „Idearium” znajdą Państwo wizję szkoły i wizję osoby, jaką pragniemy we współpracy z Państwem – jako Rodzicami – formować, kształcić i wychowywać.